måndag 10 augusti 2009

Måndag = Semester

Det är måndag och jag har en vecka kvar på semestern, skall se till att det blir en bra vecka =)

Ryggen känns allt bättre och igår var första dagen utan värktabletter på tre veckor. Visst molar det lite men jag skall försöka stretcha bort den sista värken. Var hos kiropraktikern en andra gång i fredags som återigen drog benen lika långa och knäckte upp ryggen till det bättre.

I torsdags träffade jag Töserna (dvs. Fröken Smile, Guldlock och Smultronet). Blev en heltrevlig kväll med massa catch up och galna upptåg. På fredagen lyckades jag få Lilla Gumman att checka ut efter lunch och då hon hade tillgång till bil bar det av till havet. Var verkligen en underbar dag med sol, bad och långa härliga samtal. På kvällen drog jag med mig både Lilla Gumman och Fröken Smile ut på AW där vi även träffade upp Vitsippan, Fröken P och si sådär ett tiotal andra tjejer. Senare på kvällen anslöt även halva hamntrean, dvs. Nicko med ytterligare en klasskompis. Även Mr Moll, MM, hade vägarna förbi. Är imponerad av MM som lyckas vara så social mot alla mina vänner, börjar känna den egna pressen inför när jag skall träffa hans vänner och familj. Men det löser sig nog. Två av mina kusiner var i stan för att se Madonna och slöt upp tillsammans med Göteborgskusinen framåt midnatt. Endast jag, fröken Smile, Lilla Gumman och Nicko var kvar vid det laget. Men sju personer räcker gott för att dansa in morgondagen till härliga rytmer av ömsom balkanmusik ömsom mellanöstern musik. Definitivt minnesvärt =)

Vaknade tidigt på lördagsmorgon då MM skulle hjälpa familjen med att flytta. Med fyra timmars sömn i kroppen blev lite sol i parken tillsammans med fröken Smile samt en runda på stan som avslutades med lite grekiskt vad jag orkade med den dagen. Hade funderingar på att gå och se Madonna men efter att ha gått igenom hennes spellista så konstatera jag att det var för mycket musik från hennes senaste album för att vara värt det. Är ju trots allt den gamla Madonna som ligger mig varmast om hjärtat. Även söndagen blev lugn och tillbringades på stan tillsammans med MM. Att vi är ett par blir allt mer självklart för mig. Visst har allt gått fort… men är det rätt skall det vara lätt som någon klok sagt.

Ja och så var det måndag… Normalt en dag som känns lite extra tung då man skall till jobb. De flesta jag känner har slut på sin semester men jag har ju en vecka till. Skall snart i väg och träffa en av SS-tjejerna, dvs. Miss L över en fika. Inget direkt planerat idag vilket känns skönt. I morgon skall jag träffa hamntrean, på onsdag fyller jag år och på fredag blir det troligtvis Way Out West… ups, känns som veckan kommer att gå snabbt. Bäst att ta vara på dagen =)

Madonna som jag vill höra henne:


Och så klart en av de låtar vi dansade in lördagsmorgon med:


1 kommentar:

  1. Hoppas det blir en toppenvecka som planerat! Ska se till att ha en liknande även om det kommer lite jobb emellan :) Gas! gas! gas! gas! Hahaha. Undrar vad det betyder :) Puss o kram

    SvaraRadera