onsdag 5 augusti 2009

Behöver lite positiv energi…

Önskar jag kunde plita ner massa positiva ord och glädjesång… men det är inte riktigt så jag känner just nu. Jo på två plan gör jag det, dels så skiner äntligen solen och det bästa… jag hör fortfarande ljuv musik då jag träffar och tänker på Mr Moll =)

Var en tung vecka i Malmö där det ena tråkigheten avlöste den andra, just en bra första vecka på semestern. Lyckades dock i huvudsak hålla mig stark utåt men kände hur jag bit för bit började brytas ner inombords. Detta visade sig om inte annat på att mina handeksem som inte varit aktiva de senaste tre-fyra åren börjat blossa upp igen.

Förutom alla tragiska familjeangelägenheter och mindre glada vänner med sina problem så fortsatte även ryggen min att bråka. Det blev ett besök hos sjukgymnasten på torsdagen vilket ledde till att jag fick ännu mer ont. Jag fick rådet att besöka en kiropraktiker då problemet snarare låg i kotorna än muskulärt. Så efter en veckas s-gång, likt en 85årig tanta, så bar det på måndagen av till kiropraktikern. Jag kom dit med krökt rygg och olika längd på benen och gick där ifrån med lika långa ben och en något mer upprätt position. Men ja djäklar vad det gjorde ont den natten. Fick inte sova en blund utan hade konstant smärta hur jag än låg. Idag känns det dock något bättre och förhoppningsvis kan ett återbesök hos kiropraktikern på fredag rätta till det sista. På fredag hoppas jag dessutom vara bra nog i ryggen för att kunna ta mig till Way Out West med Mr Moll. Har redan missat en fantastisk konsert med U2 trots att jag näst intill hade en biljett i min hand, djäkla ryggfan!

Min kollega som har jour denna vecka ringde både igår och idag angående jobbangelägenheter. Med en sprudlande stämma berättade hon för drygt en timme sen att hon eventuellt hade fått in ett till uppdrag till mig. Fast kunden ville träffas redan nästa onsdag, på min födelsedag, på min sista semestervecka. Neeeeeeeej, ville jag skrika, jag behöver vila upp mig och få tillbaka min energi! Hennes positiva och glada stämma fick mitt dåliga samvete att växa och jag försökte hålla god min. Att kunden dessutom skall flyga in från Bryssel och att mötet kommer att hållas på engelska gör inte direkt att stressen släpper. Min kollega skulle försöka få någon annan att ta mötet men kunde inte lova något… nackdelen med att vara ett litet företag… Att jag dessutom skall leverera kandidater till ett annat uppdrag samma vecka som jag kommer tillbaka från semestern gör inte det hela lättare heller. Samtidigt som jag i den veckan skall på kundbesök i Jönköping, Borås och Skara… Just nu tryter mitt självförtroende och min energi till mitt jobb. Idag känner jag för att säga upp mig… men hoppas på att jag lyckas hitta min kraft igen. En sak är säker, det kommer att bli en fullspäckad höst, så jag måste fylla på med positiv energi.

Mycket handlar ju helt klart om ens egna inställning. Det gäller ju att fokusera på det positiva och låta det mindre roliga glida förbi. Idag har halva semestern gått, något positivt måste där ju ändå varit… *funderar*… Fredagen och lördagen i Göteborg innan jag åkte ner till Malmö var ju faktiskt en riktig kanonhelg. Tillbringades ju både med Vitsippan och fröken Smile, två härliga personer som båda ger mig en massa positiv energi. Väl i Malmö hade jag ett oerhört stöd av både Syster Yster och min systravän fröken S. Var även kul att få träffa den andra halvan av Malmötrion, fröken Sötnos. Vi var och käkade fondue alla tre, kanske inte en helt lyckad kväll matmässigt men alltid härligt att träffa Malmötrion. Fick även tillfälle att äntligen få träffa Änglagumman vilket alltid är lika givande. Tror att vi i grund och botten är väldigt lika, två maskrosbarn som lyckats kämpa sig över på rätt sida igen. Vidare fick jag ju träffa en av småsyrrorna och hennes underbara son. På fredagen bar det även av till Lousiana med Syster Yster och min extra pappa. Var definitivt en inspirationskälla och energin jag fick där fick mig stundtals att glömma smärtan i ryggen. Känner allt mer hur lusten att börja måla igen börjar infinna sig…

Det blev en sen buss hem från Malmö och på stationen i Göteborg väntade jag ytterligare en timma på att tåget från Kalmar skulle rulla in. Om det är någonstans jag får stöd och energi ifrån just nu så är det från MM. Vi tillbringade både lördagen och söndagen ihop. Tog det dock rätt lugnt med promenader och en och annan matbit ute. Var även en sväng hos Vitsippan och spanade in hennes nya lya. Var väl just det jag behövde och orkade med just nu. Har nu haft två lugna dagar för att vila upp min rygg och känner sakta men säkert att energin börjar återkomma… Tyvärr är jag väl inte så pass energifylld att jag orkar vara där för alla än mindre träffas för att hitta på en massa kul. Har lyckats åstadkomma en lunch med herr Volvo och en långfika med Vitsippan. Ev. blir det en träff med fröken Smila, Guldlock och Smultronet på torsdagkväll och förhoppningsvis orkar jag även med Way Out West på fredag. Jag tar en dag i taget just nu och försöker samla på mig positiv energi allt eftersom…

En låt som ger mig energi.... liksom konserter =)


2 kommentarer:

  1. Härligt med lite nattlektyr av miss blogqueen igen :) Du är värd minst lika mycket energi som du ger, *boostar med energi!* ♥

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! Energin återkom igår =)
    Kram
    <3

    SvaraRadera